Bilder blij met bezoek Van Duin: ‘Goede reclame voor de stad’
Geplaatst op: 7 juni 2021
André van Duin en Janny van der Heijden gingen bij De Linde van wal voor een drankje en een portie bitterballen. Foto Gerrit Slurink
“Dit is goede reclame”, zegt burgemeester Eddy Bilder. “Zo kan heel Nederland zien hoe fraai en levendig Hasselt is.” Bilder kijkt net als veel Hasselters uit naar de uitzending in augustus van Denkend aan Holland waarin de stad wordt belicht op landelijke televisie. Zaterdag baarde het bezoek van André van Duin en Janny van der Heijden opzien.
Het Max-programma trekt zo’n slordige 1,7 miljoen kijkers. Een van de thema’s in het komende seizoen is de Hanze. Met de boot Pollux gingen Van Duin en Van der Heijden van Zwolle naar Hasselt en van Hasselt naar Kampen. Zwartsluis werd in het voorbijgaan ook nog bezichtigd.
De uitzending wordt meerdere keren herhaald. “Dan zien heel veel Nederlanders wat wij al lang weten: Hasselt is één van de mooiste Hanzesteden”, zegt de burgemeester. “We hopen en het zou zomaar kunnen dat veel mensen straks denken: Hasselt, daar moeten we naartoe. Dat is goed voor het toerisme en de werkgelegenheid in Hasselt en in onze gemeente.”
Hasselt kan dit ook prima aan, aldus Bilder. “Er wordt veel geïnvesteerd in toerisme. Kijk bijvoorbeeld naar de nieuwe camperplek op het Diamanten Bolwerk. En kijk naar de Veerpoort, waarvan we de fundamenten opnieuw opbouwen. Dat zijn aantrekkelijke ontwikkelingen voor toeristen.”
Gepubliceerd door Bas Jansen