De Zwaluw doet weer mee aan de Clubkas Campagne
Geplaatst op: 12 maart 2018
Met als doel ‘Verbetering van de bezoekersruimte’, meestal ‘Het Pakhuis’ genoemd, doet de molen De Zwaluw ook dit jaar weer mee aan de Rabobank Clubkas Campagne 2018. Van 15 t/m 31 maart kunnen de leden van Rabobank Vaart en Vechtstreek hun stem weer uitbrengen op een van de genomineerde doelen.
De afgelopen jaren stonden in het teken van de restauratie van Korenmolen De Zwaluw. Eerst in 2016 het verwerven van de benodigde financiƫle middelen en vervolgens in 2017 als hoogtepunt de uitvoering van de grote restauratie. Dankzij o.a. de nieuwe wieken, de deels vernieuwde staart en stelling, staat De Zwaluw er weer trots en fier bij op de kop van de Stenendijk. Iedere zaterdagmiddag, met voldoende wind, draaien de wieken hun vrolijke rondjes aan de skyline van Hasselt.
Het Pakhuis is onlosmakelijk met de molen verbonden. Ruim 20 jaar geleden werden dit oude pakhuis en de molen met elkaar verbonden zodat er een praktisch, representatief en sfeervol complex is ontstaan. Een ideale locatie voor vergaderingen, tentoonstellingen, concerten, workshops, recepties etc. Voor deze gelegenheden wordt het molencomplex dan ook veelvuldig verhuurd.
“In de afgelopen jaren is door de molenrestauratie het pakhuis een beetje in de vergetelheid geraakt. De komende tijd willen wij ook dit prachtige gebouw verder opwaarderen door achterstallig onderhoud aan te pakken en een aantal verbeteringen uit te voeren. Het gehele molencomplex staat er dan weer up-to-date bij zodat onze gasten perfect ontvangen kunnen worden. Door uw stem uit te brengen op Korenmolen De Zwaluw, maakt u het mogelijk om dit doel te realiseren. Iedereen die lid is van de Rabobank heeft vijf stemmen om te verdelen, twee stemmen kunnen worden uitgebracht op hun favoriete club, de overige drie stemmen kunnen worden uitgebracht op de andere deelnemende verenigingen.We hopen weer op een leuke en succesvolle campagne!”, aldus Atty Gijssen namens de molen.
Gepubliceerd door Bas Jansen