23 november 2024 Gebruikers online: 29
Agenda
Bonthuis en Vaartjes

Klachten openbare ruimte doorgeven via de MijnGemeente App

Geplaatst op: 2 september 2019

Losliggende bestrating, een omgewaaide boom, een straatlantaarn die niet brandt of illegaal achtergelaten afval. Vanaf maandag kunnen inwoners van de gemeente Zwartewaterland een melding over de openbare ruimte doorgeven via de MijnGemeente app. De app is gratis te downloaden in de App store (iOS) en bij Google Play (Android). De medewerkers van de gemeente Zwartewaterland nemen de melding vervolgens in behandeling.

MeldDesk is een informatiesysteem voor het registreren en afhandelen van meldingen en klachten van inwoners in de openbare ruimte. Door gebruik te maken van MeldDesk wil de gemeente doorlooptijden verkorten de kwaliteit van dienstverlening verbeteren.

Wethouder Maarten Slingerland is enthousiast over de laagdrempelige manier waarop inwoners overlast in de openbare ruimte kunnen doorgeven. “Inwoners zijn de ogen en oren van onze gemeente. Met de app kunnen inwoners foto’s en een exacte locatie van de overlast doorgeven. Hierdoor kan de gemeente effectief en gebiedsgericht optreden. Inwoners dragen zo bij aan een leefbaar Zwartewaterland.”

Milieumeldingen, bijvoorbeeld over lucht-, of bodemverontreiniging, geluidsoverlast of stankoverlast (met uitzondering van riolering) zijn nog niet mogelijk via de app. Inwoners kunnen daarvoor gebruik maken van het formulier Milieumelding.

Is er buiten kantooruren sprake van een gevaarlijke situatie waardoor direct actie moet worden ondernomen? Dan kunnen inwoners contact opnemen met de gemeente via T 14 038.

Gepubliceerd door Bas Jansen

Reacties zijn gesloten.

Contour